Hány éves gyermeke?
Matematikai programunk korosztályuknak megfelelő színes képekkel illusztrált feladatlapokkal és az oktatók támogatásával segíti a kisebb tanulókat, hogy bevezessük őket a matematika rejtelmeibe.
Az oktatók arra biztatják a fiatalabb diákokat, hogy figyelmes, átgondolt módon dolgozzanak. A közös munka során fejlődik a koncentrációjuk, a feladattudatunk és megfelelő támogatást kapnak ahhoz, hogy készen álljanak az iskolakezdésre és az iskolás évekre is.
Matematika programunk lehetővé teszi, hogy egyéni képességeiktől függetlenül elsajátítsák a diákok a tananyagot. Bizosítjuk nekik, hogy minden kulcsfontosságú készséget elsajátítsanak mielőtt továbblépnének nehezebb matematikai tartalmakra.
A napi rendszerességgel végzett gyakorlás biztosítja számukra a folyamatos fejlődést valamint a tanuláshoz való pozitív és koncentrált hozzáállást.
A Kumon oktatók segítenek abban, hogy a gyermek mindig a neki megfelelő nehézségű feladatokkal foglalkozzon. Ez teszi lehetővé, hogy életkoruktól függetlenül pótolják a hiányzó készségeket vagy éppen ellenkezőleg, korlátozások nélkül szárnyalhassanak az évfolyamukat megelőző matematikai tartalmakkal.
Matematikai programunk segít a tanulóknak abban, hogy pozitív hozzáállást alakítsanak ki a matematikához. Megtaláljuk, hogy hol vannak hiányosságok az alapokban majd pótoljuk azokat mielőtt elérnénk az évfolyamuknak megfelelő szintre és azon túl.
A Kumon oktatók elkötelezettek abban, hogy a diákok önálló és magabiztos tanulókká váljanak. A tanulók beépített segítségeket, kidolgozott példákat találnak a feladatlapokon, melyek segítik őket abban, hogy megértsék az új tartalmakat és ezekkel útmutatást kapnak ahhoz, hogy egyedül is meg tudjanak birkózni velük anélkül, hogy külső segítséget kérjenek.
A Kumonozók saját tempójukban haladnak a tananyagban életkoruktól és iskolai évfolyamuktól függetlenül. Ezzel lehetőségük nyílik arra, hogy társaiknál magasabb matematikai tartalmakkal is megismerkedhessenek és korlátlanul szárnyalhassanak.
Mit tartalmaz a matematika program?
Számlálás
A 6A-tól 4A-ig terjedő szinteken a legkisebbek megtanulnak számlálni és felismerni a számokat miközben rájuk mutatnak. Ezeken a szinteken színes feadatlapokkal dolgoznak, melyek képekkel és pontképekkel segítik a fejlődést. Számtáblázatokat tartalmaznak,melyek lehetővé teszik a legkisebbek számára is a számsorok felismerését, ismétlését, olvasását és megértését. Ahogy készen állnak rá, a számkörök egyre bővölnek így nagyobb tartományban is képesek lesznek eligazodni. Először 1-5-ig, majd 1-10-ig, később 11-20-ig és így tovább, egészen 100-ig vezeti őket a számok világában, majd megtanulják önállóan leírni őket 50-ig.
Négy alapművelet
A 3A-tól D-ig terjedő szinteken a diákok elmélyülnek a számsorok megértésében, mielőtt találkoznak az összeadással, kivonással, szorzással és osztással. A feladatlapokon minden műveletnél először kisebb, egyjegyű számokkal dolgoznak, majd csak ezután bővöl a számkör és nőnek a számok kétjegyűekké és így tovább. A módszertant is fokozatosan kiterjesztjük. A fejben számolást követi az írásbeli összeadás és kivonás majd a szorzótábla elsajátítsa és csak ezután találkoznak majd kétjegyű szám egy jegyűvel való szorzásával. Ezt követően osztunk maradék nélkül, végül maradékosan. Apró lépéseken nehezedő feladatlapok és félig kidolgozott feladatok biztosítják a folymatos fejlődést.
Törtek
Az E és F szinteken a tanulók megismerkednek a törtekkel és a velük végzett 4 alapművelettel. Kidolgozott példákon keresztül találkoznak a törtek összeadásával, kivonásával, szorzásával majd az osztásával. Ahogy nő az önbizalmuk és a sebességük, áttérnek az összetettebb feladatokra. Több törttel való műveletnél figyelnek a legkisebb közös nevező, a legkisebb közös többszörös kiszámolására és a helyes műveleti sorrend figyelembe vételére. Ezután megismerkednek a tizetesjegyekkel.
Egyszerű algebra
A G-től I-ig terjedő szintek célja, hogy a tanulók elsajátítsák a pozitív és negatív számokkal végzett négy alapműveletet, valamint jártasak legyenek algebrai kifejezésekben és az egyenletmegoldásban. A tanulókat arra ösztönzik a feladatlapok, hogy a kellő jártasság megszerzéséig írják le azokat a megoldási lépéseket, melyek a helyes megoldás eléréséhez szükségesek. Az algebrai komplexitás nő, a műveleteket monomokkal, majd polinomokkal fejezik be, mielőtt áttérnének a faktorizálásra, a négyzetgyökökre, a másodfokú egyenletekre és függvényekre, valamint a Pitagorasz-tételre. A tanulók elsajátítják a problémák pontos megoldásának készségeit. Ebben segít nekik, hogy leírják a megfelelő közbenső lépéseket.
Függvények
A J szinten a tanulók nagy mértékben fejlesztik az algebrai készségeiket. Ezt követően megismerkednek a függvények alapvető tulajdonságaival. Fokozatosan bővítik a függvényekkel kapcsolatos tudásukat egyre bonyolultabb és összetettebb feladatokkal foglalkoznak, majd áttérnek a logaritmusokra, határértékekre, differenciálásra és integrálásra.Ezt követően következnek a trigonometriai függvények, majd az egyenesek és körök egyenleteivel való feladatok mentén fejlesztik készségeiket.
Számlálás
Az N és O szint a határértékek megértésének elmélyítése után biztosítja a tanulóknak az összetettebb integrál- és differenciálegyenletek megoldásához szükséges képességeket. A gyerekek matematika program során elsajátított képességei abban csúcsodnak ki, hogy képesek magasabb matematikai feladatokat megoldani a korábban elsajátított számolás és a grafikonok megértése alapján. Ekkorra már megszerezték az önálló tanulás útján történő előrehaladáshoz szükséges összes készséget, mivel hozzászoktak ahhoz, hogy a példák és megoldókönyvek hasznáatával meg tudják érteni és meg tudják oldani a bonyolult matematikai tartalmakat.
Hogyan működik a Kumon?
Első lépésként minden diák részt vesz a diagnosztikai felmérésen, ahol kiderül, hogy képességei alapján mely ponton kapcsolódhat be a programba. Az egyéni tanulási tervét a képességeinek megfelelően, saját életkorától és évfolyamától függetlenül állítjuk össze, így arra tudnak fókuszálni, hogy biztos alapokra épülve olyan készségei fejlődjenek, amiknek az adott időben a legtöbb hasznát veszi.
30 perc a Kumonnál
A diákok személyesen vagy online vesznek részt az órákon annak érdekében, hogy az oktató fejleszteni tudja az önálló tanuláshoz szükséges képességeit.
A gyerekek készen állnak az aznapi találkozásra, amennyiben a napi házi feladatokat megoldották, ezeket otthon átnézték és az esetleges hibákat megjelölték és a gyermek javította ezeket és magával hozzta a személyes találkozóra.
A tanulók kitöltik a feladatlapokat, melyeket az oktatók az egyéni tanrendjüknek megfelelően állítottak össze számukra,így biztosítjuk személyre szabottan a fejlődést.
Az oktatók nyomon követik a diákok fejlődését és segítenek, ha elakadnak.
Egy felnőttnek ki kell javítania a megoldott feladatlapokat és amennyiben hibát talál megjelöli és visszaadja javításra azokat. Az azonnal javított hibák segítik a diákokat a fejlődésben.
Fontos, hogy minden diák sikerélménnyel fejezze be az órát és motivált legyen a következő kihívásra.
A Kumon módszer
+
+
=