A Kumon ESOL Program

A programunk segíti a gyermekeket minden korhatárba fejleszteni a matek tudásukat és a számok szerettetét.

Foglalja le az INGYENES felmérését

Mennyi idős a gyermeke?

Az oktató először megfigyeli, hogy gyermeke miként reagál az angol hanganyagra és az egyszerű útmutatásokra. Így azonnal tudja hogyan lehet motiválni és fejleszteni gyermekét, még akkor is, ha nem rendelkezik előzetes ismeretekkel az angol nyelvben. Gyermeke olyan angol dalokat ismételgetve tanul szavakat és mondatokat egy CD-ről, amelyek felkeltik a kíváncsiságát. Ezzel fejleszti a hallás utáni szövegértését. A tartalom megértést illusztrált segédkönyvek segítik. Gyermeke így szert tesz egy kezdő szókincsre teljesen természetes módon, az anyanyelv tanulásához hasonlóan sajátítja el mondatszerkezeteket. A nyomtatott útmutatások és szimbólumok gondos és figyelmes munkára ösztönzik a kicsiket. Ezáltal javul a koncentrálóképességük, növekszik a figyelem időtartama, valamint pozitív tanulási szokások alakulnak ki, amelyeket kiválóan fognak tudni hasznosítani az iskolában és az élet más területein is. A továbbiakban gyermeke megtanul olvasni, írni, és alkalmassá válik a nyelvtan megértését szolgáló összetett tartalmak elsajátítására. Először meghallgatja a CD-n található szövegeket, az egyre nehezebbé váló szövegekkel fejleszti olvasási készségét és szövegértését. A szövegre irányuló kérdések segítségével a gyermek kezdettől fogva megtanulja a feladatok önálló és magabiztos megközelítését és a szövegek szakszerű feldolgozását. A tanulók az angol program minden szintjén továbbfejlesztik azokat a képességeiket, amelyeket az előző szinten megszereztek. Ezáltal stabil tudást építenek fel.

Az első beszélgetés során feltérképezzük a tanuló aktuális képességeit ez alapján – az életkortól függetlenül – megállapításra kerül egy olyan kezdőpont, amelynél gyermeke motiváltan kezdheti el a tanulást. Gyermeke napi szinten egy CD-vel dolgozik, melyen lévő anyanyelvi hanganyagot elismétli és ezzel párhuzamosan használja a segédkönyv képeit, ezáltal fejleszti szövegértési képességét. A nyelvvel történő napi szintű intenzív kapcsolat - melyet sokszor „nyelvi fürdőnek” neveznek- az anyanyelv tanulásához hasonlóan teljesen természetes módon mélyíti el a gyermek szókincsét és a mondatszerkezetek ismeretét; kialakul a nyelv iránti érzékenység. A nyomtatott útmutatások és szimbólumok gondos és figyelmes munkára ösztönzik a gyermekét. Ezáltal fejlődik a koncentráció, növekszik a figyelem időtartama és pozitív attitűd alakul ki a tanulás irányába, amelyet kiválóan fog tudni hasznosítani az iskolában és az élet más területein is. Ekkor a gyermek tudatosan készen áll a nyelvtani szerkezetek megértésére, amelyet összetett formában nyújtunk. Gyermeke később olyan szövegekkel foglalkozik, amelyeknek fokozatosan növekszik a hossza és a nehézsége. A program legmagasabb szintjén gyermeke már eredeti angol szövegeket olvas. Annak érdekében, hogy továbbfejlődjön a hallás utáni szövegértése, továbbra is naponta hallgat CD-t. Kérdések által megtanulja a szövegek megértését és feldolgozását. Megtanul információkat kiszűrni a szövegből és elsajátítja a szöveg kompetens feldolgozásának képességét. A tanulók az angol program minden szintjén továbbfejlesztik azokat képességeiket, amelyeket az előző szinten megszereztek. Ezáltal stabil tudást építenek fel.

A KUMON angol program segít a tanulóknak az angol tanuláshoz való pozitív hozzáállás kialakításában és később a nyelv magabiztos használatában. A nyelvvel való napi kapcsolat során gyorsan fejlődik gyermeke nyelvtudása. Az eltérő tudásterületekről származó szókészleteket tartalmazó komplex szövegek elemzése és értelmezése során a tanulók lehetőséget kapnak arra, hogy kialakítsák saját véleményüket az olvasottakról. Ez a képesség az élet minden területén alapvető. Első lépésként az oktató egy beszélgetésben megállapítja gyermeke aktuális tudásszintjét és ez alapján - az életkortól függetlenül - rendelkezésre bocsátja a legalkalmasabb anyagot, így gyermeke a feladatokat kihívásnak fogja fel és örömét leli a példák alapján történő tanulásban és az önálló fejlődésben. A tanulók az angol program minden szintjén továbbfejlesztik azokat képességeiket, amelyeket az előző szinten szereztek meg. Ezáltal stabil tudást építenek fel és erősítik az önálló tanulásra irányuló képességeiket.

Mit fedez a angol program?

Hallás utáni szövegértés

A 7A, 6A és 5A szinteken a tanulók angol szavakat hallgatnak, majd a CD-vel együtt és önállóan is kimondják ezeket. A CD által előirányzott tempó segít a koncentráció és egy jó munkaritmus kialakításában.

A 7A szinten a tanulók szavakat hallgatnak. A „dog” szó esetén a háttérben kutyaugatás, a „truck” szónál egy motor brummogása, stb.
hallható, így az angol nyelvvel való első találkozás szinte ugyanolyan természetes lesz, mint az anyanyelv megtanulása.

Ez felkelti a kíváncsiságot és tanulási örömet ad. A 6A szinten jönnek az első számok, a színek, és további melléknevek, az 5A szinten a tanulók teljes mondatokat hallgatnak és ismétlik ezeket. A kiválasztási gyakorlatok során a hallgatáskor a megfelelő képre kell mutatniuk, ez fejleszti a hallás utáni szövegértést.

Az anyanyelvi CD-vel történő napi intenzív gyakorlás során a kezdő szintű gyermekek tapasztalati úton tiszta, érthető kiejtést sajátítanak el.

Olvasás és írás

A 4A, 3A, 2A szinteken a kisgyermekek megtanulnak írni és olvasni, valamint kifejlesztenek egy jól követhető, alapos munkamódszert. Az idősebb tanulók itt biztosabbá válnak a helyesírásban és a kiejtésben.

Miután a tanulók a 4A szinten főleg szavakat gyakorolnak, a 3A szinten már szavakat írnak, míg a 2A szinten megtanulnak önállóan mondatokatírni. Elsajátítják az önellenőrzés képességét.

Mind a három szinten szavak és képek vonalakkal történő összekötésével gyakorolják az szövegértést.

A következő rész, amelyben bevezetést kapnak a mássalhangzókba, a magánhangzókba és a hangkombinációkba, annyira össze van hangolvaaz előzővel, hogy a tanulók alaposan el tudják sajátítani az írásmód és a kiejtés közötti különbségeket - és ezt minden érzékükkel gyakorolják: Naponta 2 hanganyagot hallgatnak meg a CD-ről, elismétlik ezeket írásban, közben hangosan olvassák a szöveget.

A napi kommunikáció alapja

Az A, B és C szinteken a tanulók az angol nyelv azon egyszerű kifejezéseit és szófordulatait gyakorolják, amelyek igen hasznosak a hétköznapokban, pl. kívánság kifejezése, javaslat tétele. Előre  meghatározott információk alapján mondatokat és kiegészítő párbeszédeket írnak. Ily módon fejlődik az emlékezőképességük, figyelmük, mindemellett pontosságot tanulnak, valamint elsajátítják a példák alapján történő önálló tanulás képességét.

A tanulók felépítenek egy stabil, szilárd szókincset és örömüket lelik abban, hogy idegen nyelven is ki tudják fejezni magukat. A későbbi szinteken tematizált mondatszerkezetekkel találkoznak, melyeket az intenzív használat jellemez, azaz a napi „nyelvi fürdő”, a hanganyag napi szintű hallgatása, ismétlése, írása és felolvasása. Az idegen nyelv ezáltal a mindennapok részévé válik.

Mondatszerkezet

A D, E és F szintek súlypontja a mondatokalkotásán és felépítésén van.A diákok az „építőkocka-elv” szerint tanulják a mondatok önálló alkotását. Az írásbeli feladatok növekvő számával párhuzamosan a diákok kitartása növekszik. Az E szinten a tanulók megismerkednek a múlt idővel, míg az F szinten megtanulják a kifinomult kifejezésmódokat, olyan segédigék használatával, mint a „can”, a „may” és a „should”.

A példák utánzásával, a CD hallgatásával és ismétlésével a tanulás továbbra is intuitív módon történik, de most már hosszabb párbeszédek használatával. Ezzel sajátítják el a kötetlen beszéd alapjait.

Az elolvasott rövid történetekre vonatkozó kérdések megválaszolásával a tanulók fejlesztik emlékezetüket és megtanulnak célzottan rákeresni a szöveg bizonyos részeire. Fejlesztik szövegértési képességeiket, mindeközben egyre apróbb részleteket is meg tudnak figyelni,ezáltal munkavégzésük alaposabb lesz.

Nyelvtan

Ezeken a szinteken szisztematikusan bevezetésre és megerősítésre kerül a nyelvtan. A tanulók magyarázatokkal és áttekintő táblázatokkal tudatosítják a nyelvtani szabályokat. A szerkezetek nagy részét az előző szinteken intuitív módon már begyakorolták,még más szerkezetekkel most ismerkednek meg. (pl. Past Progressive a G szinten; passzív, Present Perfect és Past Perfect a H szinten; a vonatkozó mellékmondatok, a feltételes mód és a függő beszéd az I szinten).

A nyelvtani szerkezetek hatékony elsajátítása érdekében a tanulók ezeken a szinteken naponta 2 CD-s hanganyagot hallgatnak meg, ismételnek és olvasnak el hangosan a feldolgozás során.

Az olvasásra szánt szövegek világszerte ismert művek (pl. „Alice in Wonderland, „Gulliver‘s Travels“, „Peter Pan“), amelyeket egy-egy blokkban foglalunk össze. A tanulók így elsajátítják, hogyan lehet egy szöveget lerövidíteni a legfontosabb információkra, ezzel is fejlesztve a lényeglátást.

Általános szövegértés

Miután a tanulók elsajátítottak egy stabil, szilárd szókincset és a legfontosabb nyelvtani ismereteket, a J szinttől a szövegértést fejlesztik tovább, amelynek során továbbra is intenzíven gyakorolják a nyelvtani elemeket (különösen a feltételes módot és a függő beszédet).

A J, K és L szintek szövegei olyan világirodalmi művekből állnak, mint a „Pinocchio“, a „Treasure Island“, a „Oliver Twist“, de a tanulók különböző
témakörökből származó szakszövegeket is olvasnak. A tartalomra vonatkozó kérdések megválaszolása során a tanulók intenzíven foglalkoznak a szövegekkel. Megtanulnak strukturáltan dolgozni velük, információkat kiszűrni belőlük, első pillantásra kinyerni a legfontosabb információkat, valamint pontosan és alaposan megválaszolni a kérdéseket.

Az olvasásra szánt szövegek naponta CD-ről történő meghallgatásával a tanulók elsajátítják a nyelvtani szerkezeteket.

Eredeti szövegek olvasásértése

A program három legmagasabb szintje (M, N, O) szinte teljes mértékben neves szerzők eredeti elbeszéléseinek kivonatait tartalmazzák, pl. Anna Sewell („Black Beauty”), Roald Dahl („Matilda”),
Richard Adams („Watership Down”), Helen Keller („The Story of my Life”), F. Scott Fitzgerald („The Curious Case of Benjamin Button”).

Ezeken a szinteken is kérdések segítik a szöveggel való intenzív munkát, a tartalom és a szövegszerkezet feldolgozását. A tanulók fejlesztik olvasási képességeiket és megtanulják egy szó jelentésének kikövetkeztetését a szövegkörnyezetből.

A program Charles Dickens „Great Expectations” kivonatával fejeződik be. Ám a nyelvvel való foglalkozás nem kell hogy abbamaradjon: A tapasztalatok azt mutatják, hogy a KUMON végzősök elvesztették angol szövegekkel szembeni félénkségüket és bátran olvassák azokat az angol szövegeket, amelyek érdeklik őket, vagy amelyekre szükségük van.

Hogyan Működik a Kumon?

Minden diák részt vesz a felmérésbe a Kumon élményük elején hogy azonosítani lehessen a jelenlegi képességüket. A hozzarendelt feladat ekkor meg van adva a képességükhöz megfelelően, fügetlenűl a korukhoz vagy iskolai évfolyamukhoz azért hogy pontosan tudjanak arra figyelni hogy aszt fejlesszék amiből a legnagyobb hasznát vehetik.

Foglalja le az INGYENES felmérést

30 Perc Kumonnál

A Kumoni Metológia

Tudjon meg többet

Expert Instruction

Szakértői Utasítás

+

Established Programme

Alapított Program

+

Self Learning

Önálló Tanulás

=

Long Term Success!

Hosszú Távú Siker!